Alla inlägg under juli 2008

Av Beatrice Johansson - 31 juli 2008 11:51

hejhej! det blir inget långt inlägg nu för att jag måste packa! vi åker ju tiiidigt imorgon! ska bara berätta lite snabbt om läget.

vi var ju på bakken i tisdags, kulkul! fast det var bara jag ,jonna och oscar som åkte. igår tog jag farväl av emma :( kommer inte att träffas på tre hela veckor nu! *snyft* nä, nu måste jag fortsätta att packa! kommer nog inte att blogga mer innan vi åker :( inget mer inlägg på 11 dagar! hur ska jag klara mig?! hihi men nu måste jag packa. puss

Av Beatrice Johansson - 28 juli 2008 22:51

hej! nu sitter jag och mamma på terassen! jätteskönt, fast här är jättemycket mygg! men vi ska nog snart gå in!

jag har varit duktig idag! jag har skrivit 2 HELA inlägg idag! haha xD

JAG LÄNGTAR TILL IMORGON! hihi ;) kommer nog inte att hinna blogga men vi får se. annars blir det på onsdag. får försöka att blogga mycket nu för sen åker vi ju och jag kommer inte hem förän den 10:nde och jag kommer inte att kunna blogga där :( hoppas verkligen att det blir fint väder imorgon!


vid 8 idag så kom Johanna och Marie-Louise hit sen åkte jag och mamma och johanna till hennes farmor för att dom hade lånat hennes bil så att moster fick köra själv dit och sen åkte vi tillsammans tillbaka. sen satt vi här en stund på terassen men sen gick dom hem, men jag och mamma sitter kvar! nu ska jag nog snart sluta skriva för att vi ska gå in. mamma sitter och stickar! hihi ;) puss

Av Beatrice Johansson - 28 juli 2008 13:27

hejhej!

idag är jag glad, för solen skiner! imorgon så ska jag, mamma, pappa, inger, janne, jonna, cesse, fidde, oscar och kanske karin och bertil till bakken!! det ska bli jättekul! men det blir inte för ens på efter middagen vi ska dit för att vi är där alltid på kvällen. innan vi ska dit så ska jag och mamma klippa oss! jag tror att jag kommer klippa topparna och lite på luggen. vill ha långt hår igen! men det är ju inte så kort nu iheller... men jag vill ha det längre iaf! idag ska jag inte göra någonting speciellt ska nog bada lite med mamma. just det! nu kom jag på att jag skrev ju i förra inlägget att det skulle hända något som emma skulle bli väldigt glad för i lördes! hihi! det var att....... nils kom hem! haha , men hon har saknat honom jätte mycke fast hon har ju saknat kina och olof också! men hon saknade han för att de har varit i afrika i en månad nu! så han var inte hemma på sin 1-års dag.

jaja nog om det, fast nu har jag inte så mycket mer att skriva om.


jo, föresten har ni några tips på bloggar som är kul och läsa? komentera!!!

puss och ha en solig och fin dag!

Av Beatrice Johansson - 24 juli 2008 11:08

hej

idag tror jag att jag måste städa! det ser verkligen typ hemskt ut på mitt rum!

iaf, idag så sover mamma så att jag är uppe själv nu. men hon ska nog gå upp snart. åh, nu är klockan 11.11 då får man önska sig något!! hihi. åh vi åker till itlien på fredag i nästa vecka! gud vad skönt det ska bli och slippa tråkiga sverige!

ja iaf, innan så tittade jag lite på tv och så var det typ sånt program när man ska ringa in och gissa på ord och om man gissar rätt så vinner man pengar. då så skulle man ringa in och säga länder på S. så skrev hon ( programledaren ) upp landet sen. sen var det någon som sa sverige, och när hon skulle skriva det så stavade hon fel!! jag vet att det låter kanske lite mesigt men man ska ju kunna stava till sitt eget hemland!!! det lär man sig ju i typ jag vet inte men typ 1-2:an kanske och hon var ändå vuxen!

jaja, nog om det. idag ska jag ju städa, imorgon är det fredag och mamma och pappas sista arbetsdag innan semestern! då vet jag inte vad jag ska göra. och på lördag blir emma väldigt glad, eller hur? haha men ni får inte veta vf för ens på lördag! hihi. nä, nu ska jag sluta skriva! puss och ha det bra :)

Av Beatrice Johansson - 22 juli 2008 19:55

hej!

har just kollat på min besökstatistik och jag blev väldigt förvånad över att det var så många som läser min blogg! jag trodde typ att det var emma och linnea. men det var fler! så nu är jag glad!

ja, vad har hänt idag då?

jo jag har varit och shoppat med mamma! kul faktiskt!

jag köpte: 3 tröjor, 1 linne, 1 grönt nagellack, 1 mascara, klämmor och 1 par skor! blev faktiskt nöjd med mina köp!

innan vi åkte och shoppade så åkte jag och mamma till ulla ( vår fd. granne ) vi skulle lämna pengar för att en gammal tant hade dött och vi var med på en blomma till begravningen. då fick vi träffa hennes barnbarn hanna som är typ nåt på 20.  men det var kul för det var flera år sen jag träffade henne sist!

nä jag måste nog sluta att skriva för att mamma ska jobba inatt och jag ska titta på allsången nu! puss

Av Beatrice Johansson - 21 juli 2008 07:59

hejhej!

jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. iaf förlåt för den dåliga updateringen. idag ska jag nog bara vara hemma. igår satt jag mest vid datan... mohaha jag är lite glad nu! asså jag har verkligen ingen "bloggfantasi" ! haha xD asså jag e så glad så att det spritter i benen, och det finns nog bara en person som vet varför.... och.... det....är .... JAG! nu känner jag mig helt hemsk, för att ja låter er plågas såhär men jag vill faktiskt inte berätta! ;) jaja, nog om det.

åh, snart åker vi till italien!!! jag längtar!!! då får jag vara borta från er här i sverige in tio hela dagar!! :( snart ska vi till bakken också! och jag ska klippa mig. woho!!! haha xD nä nu måste jag sluta att skriva för att jag är jättehungrig och jag måste gå på toa!


puss

Av Beatrice Johansson - 18 juli 2008 20:53

hej!

idag fyller mamma år! säg grattis! emmas mormor fyller också år idag och nils fyllde år igår han fyllde 1 men emma kunde inte fira han för att han är i afrika nu!


ja, iaf. i onsdes var jag först med mamma hos ingrid ( hennes arbetskamrat ) sen cyklade jag till emma för att hon ville att jag skulle komma för att jag skulle titta på hennes rum för hon hade möblerat om. då fick jag träffa linnea lite också ( förförsta dagen på HELA sommarlovet! haha xD ) sen cyklade jag för att jag skulle köpa present till mamma. det blev en dushkräm, en deo, strumpor och 2 trisslotter som det var 250 kr i vinst på! sen fick hon en sån stor brevlåda som hon ville ha.

sen på kvällen så kom jonna och inger och hämtade mig ( vi skulle sova över på kvällen ) . sen tittade vi på hundkoll sen skulle inger och janne titta på något som inte jag och jonna ville se så vi gick ut. vi spelade brännboll! bara vi 2! haha xD sen gick vi in till hennes kaniner. men dom ville inte kela. sen gick vi in och började spela alfapet! sen gick vi och la oss vid elva och somnade vid halvtolv. sen vaknade jag klockan 6 ( tidigt! ) sen vid sju så vaknade jonna så vid halv åtta gick vi upp och började spela monopol! ( vi e lite konstiga ibland! ) sen spelade vi det till vid tolv! fast vi åt frukost då oxså. sen vid halv ett kom mamma och marie-louise och tord för vi skulle gå på sjöbomarknad. så då gjorde vi det. sen vid 5 åkte vi hem. sen nu är det ju mammas födelsedag! men nu har hon kört iväg för hon skulle jobba. :( synd att mn skabehöva jobba och gå i skolan på ens egen födelse dag :( fast det har aldrig pappa gjort för han fyller år annandag jul! alltså det 26:e december.

nä nu ska jag snart gå och lägga mig, jag vet det är tidigt men jag är faktiskt trött!

kommer nog att blogga imorgon. ska inte göra nåt speciellt! nu har pappa somnat i soffan! god natt!

Av Beatrice Johansson - 16 juli 2008 14:16

hej! förlåt för att jag inte har skrivit något inlägg, men det har hänt en del.

i förgår blev mormor sjuk så moster åkte in med henne till vådrcentralen ( mamma sov, för att hon hade jobbat på natten ) men där kunde dem inte göra nånting. så de fick åka in med ambulans och mormor bara låg på britsen och skakade. de ko in till lund vid tolv kanske. sen tog dåm nån prover vid halv två, sen hände det inget för än typ 8 på kvällen :@ jag och mamma åkte upp till morfar när mamma hade vaknat typ vid ett på dagen. han satt och grät för att han var så orolig för mormor :( så synd om han. så mamma gjorde lite mat till honom. sen ringde dom och då trodde dom att dom skulle vara klart mellan 9-10 på kvällen så då körde jag, mamma och johanna dit för att hämta dem. gissa när vi kom hem... halv ett på natten!!! de är verkligen inte snabba. och då var mormor helt slut hon är ändå 84 år. ja, de läkarna kunde ialafall inte heller göra nånting åt att hon inte mådde bra. så hon mår fortfarande inte bra. men hon blev iaf ordentligt genomsökt! så nu oroar hon sig inte för det mer.


ja, igår så var jag, mamma, johanna och marie-louise i danmark! det var kul fast när vi skulle hem ( vi hade tagit tåget dit ) så åkte vi från helsingborg och hem men när vi var på väg så var det fel på växlarna på någon station!  så alla var tvungna att gå av tåget! då satt vi fast i åstorp tror ja det hette! så johanna ringde till tobias för att fråga om han kunde hämta oss, men han svarade inte så mamma ringde till pappa och han jobbade fortfarande men han skulle precis köra så han fick köra typ tvärs igenom skåne för att hämta oss! men vi kom hem iaf!

vi har alltid otur när vi ska dit! föra gången då var det danmarks nationaldag så alla affärerna var stängda! och vi åker dit för att titta på kläder och sånt! sen åkte vi då tillbaka till helsinborg ( för att allt var stängt ) och då blev mamma av med sin plånbok! så vi för otur med oss!  nä nu måste jag sluta skriva, jag ska packa för att jag ska sova över hos jonna idag! så jag skriver nog inget imorgon men vi får se! kram!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards